KL Diætist

Min interesse for mad og sammenhængen med, hvad du putter i munden, dit humør, energi niveau samt diverse sygdomme, fik jeg først i 20’erne, hvor jeg havde haft psoriasis i nogle år. Jeg formåede på 1½ måned at blive det kløende udslæt helt kvit og stoppe med medicin, ved at have stor fokus på mad, drikkelse og motion. Den gang var ordet anti-inflammatorisk kost slet ikke i ordbogen. Men i dag kan jeg sagtens se lighederne. – det var med den tilgang at jeg spise. Anti-inflammatorisk kost er helt almindelig mad, som styrker, forebygger, opbygger og helbreder. Det har aldrig været et offer, tværtimod har det været et tilvalg for mig. Det blev min universalnøgle til et liv, hvor rigtig mad ikke bare er brændstof, men fundamentalt for at føle mig sund og rask.

Hurtigt lærte jeg dog, at det hele tiden er jul, påske, pinse, EM, OL, fødselsdage, mærkedage eller bare fredage. I de tilfælde dur en striks diæt ikke. Der opfandt jeg 80/20 princippet. På den måde har jeg været uden medicin og har formået at holde mit psoriasis på et niveau, hvor jeg kan leve med det .Uden medicin og opslidende besøg i sundhedsvæsnet.

Jeg har mange års erfaring med kostvejledning og diætbehandling. Jeg har igennem flere år fast været tilknyttet Langelands Jobcenter, hvor jeg ser borgere, som er i ressourceforløb. Desuden har jeg haft ansættelse på Mølholm privathospital, Middelfart kommune samt vikarieret i Fredericia kommune.

Jeg er god til at lytte til dig og dine behov. Jeg kan hurtigt spotte, hvor du nemmeste og med færreste ændringer i din dagligdag, kan få implementeret en sundere livsstil.

Mine åbningstider varierer og er fleksible. Jeg tilbyder også aften samt lørdage konsultation efter behov. Desuden har jeg klinik både i Ringe og i Svendborg, hvad der er nemmeste for dig.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig for en gratis uforpligtende snak. Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Min 80/20 balance
• Motion – lidt er bedre end ingenting. En 10-min gå-tur er også motion. Lav lidt hver dag.
• Grøntsager til alle måltider. Frosne grøntsager/færdig skåret salater kan også bruges. Gør det nemt.
• Mindst 300-400 gram fisk om ugen. Variation – til frokost eller hovedret.
• Ris, pasta og brød er altid fuldkorn
• NYD de 20%, når du vælger det til. Mine 20% er vin og kager.
• Kvalitet frem for kvantitet
• Spis med nærvær og nydelse
• Øg din bevidsthed – kend dine svage punkter (hvilke situationer eller følelser er det – hvor det går ”galt” for dig?)

// Käte, klinisk diætist